yeni vapurlarda içimin ısınamadığı şeyler..

hani böyle ergen bir evladınız vardır.

aslında sizin olduğu için bile yalnızca onu çok seversiniz.
karganın yavrusu kendine kuzgun görünür misali.
ama bu ergen öyle gerizekalı triplere girer ki önünü almayı bırakın , öngörmek bile mümkün olmaz.

misal saçlarını bieber gibi tarar,kaşına çizik attırır, gel yenisini aliyim desen yine de o yırtık pırtık konverslerini diyer hatta sürekli duman dinler.

neyse birkaç sene sonra düzeleceğini ümit ederek göz yumarsınız.

işte bazı noktalarda yeni 5 vapur için tam böyle hissediyorum.
gençtir tazedir ergendir geçer diye ümit etmek istiyorum.

ama bunların değişmeyeceğini farkediyorum sonra.

işte bu yazımızda sizlerle ( sayın seyirciler tribine 3. yazıda kavuştum) bu yeni vapurların gözümüzü bozan,gönlümüze darlık veren boğumlarını kıvrımlarını paylaşacağız.

1-) DİREKLER :

bütün vapurların tepesinde iki ana direk bulunuyor.bu iki direk ya kaptan köşkünün üstünde bacadan önde (ya da bacaların arkasında kıç yakın olmak üzere ) ya da başüstü güvertesinin üstünde oluyor. gemici olmadığım için terimlere o kadar hakim değilim.
bu gemilerde direklerin biri bacanın önünde diğeri ise anlamsızca uzak olacak şekilde baş bodoslamanın hizasında neredeyse.bu ise zaten kısa ve geniş gözüken gemiyi tam bir obez gibi gösteriyor.hem bu direk fazlaca uzun ve ince.biraz daha kısaltılıp genişletilmesi gerekli ve alıştığımız yere nakledilmeli.

baca ile kaptan köşkü üzerindeki direk ise baka baka anlam veremediğim 3 şerefeli minare hesabı saçma sapan çıkıntılar taşıyan bir seren direği.. bu direk gemiye karakter veren birşey. dik ve kesintisiz olmalı. ve bitiş yeri adamın gözüne gözüne girmeli. fakat bu direklerde bu nitelikler yok.bu konuda PAŞAnın direkleri güzel bir örnek oluşturabilir.

2-) CAMLAR:

teknik gelişti , devir değişti panaromik camlar son derece keyifli ve hoş fakat anlam veremediğim nokta ise ilk çizimlerinde bütün panaromik camlar birbirine uygun ve orantılı gözüküyor. ama gel gelelim ki bu gemilerin yanlardaki ve kaptan köşkündeki panaromik camları birbirine uygunken üst güvertenin camları küçülüyor ve sayısı artıyor ve kareleşiyor.halbuki bu panaromik olayı tam bir dikdörtgen. burada ise işte profilden güzel gözüken gemi karşıdan suratına bakılmaz bir hal alıyor.

3-) KAPTAN KÖŞKÜ:

kaptan köşkü hariç gemilerdeki tüm eğimler birbiriyle orantılı ve yaklaşık bir simetri taşıyor. en azından birbirine uygun. göze batmıyor fakat kaptan köşkünün camlarının ise tam tersi yönde bir eğimi var.yani kaptan köşkü burun gibi dışa doğru çıkık. hangi ş.hayriye vapurunda bu vardır ki? bu ise kaptan köşkünü iyice şişiriyor ve gözü rahatsız ediyor.

bunun yanında kaptan köşkünün bacaya doğru inanılmaz bir çıkıntısı var. tabiki gemi çalışanlarının rahatı için gerekli alanlar var ama bunu en azından saklayabilirsiniz değil mi? bu çıkıntı maltepede ve paşada da var fakat saklayan güzel saklamış. yeni nesillerin tepesinde ise nerdeyse 2+1 daire taşınıyor.

ve tabi o eşşek kadar küpeşteler yok mu kaptan köşkünün üzerinde? suhuletin küpeşteleri bile bu kadar sırıtmıyor vallahi..

4-) GENİŞLİK:

şirket vapurları yıllar yılı uzun ve incedir. boğaz iskelelerinde bir o kıyıya bir diğer kıyıya kolay yanaşmaları için uzun ve ince olarak evrilmişler. sonra bu uzun inceliğin estetikliğine öyle alışılmış ki , bahçekapı ve korutürk bile kabul görmüş. fakat bu gemiler inanılmaz geniş.boyu o kadar kısa olmasa bile bu genişlik bu vapurları daha kısa gösteriyor. KISA VE GENİŞ. alışamadım alışamadım. birden 50 kilo almış madamlar gibiler. sanki fastfood dan başka yiyecek bilmez amerikan evlatları gibiler.

bunların dışında hızlarına,konforlarına,tabanların bombesiz oluşuna,klimalı olmalarına,sarsıntısız olmalarına,yanaşmadaki hızlarına manevra kabiliyetlerine diyecek hiçbir şey yok.bu konularda takdiri hakediyorlar.

ama işte dedim ya..

görüntülerine alışamıyorum.

devekuşlarından sonra hele.hiç alışamıyorum.

ergen çocuğunuz vardır.gençtir tazedir.çok seversiniz.birkaç seneye geçecek bu ergen görünüşleri dersiniz.

ama bu vapurların görünüşleri değişmeyecek.sebze çorbasına talim.biz de mecburen konforu güzel tipi kayık vapurlara bineceğiz.

belirtmek de fayda var ki;

tabiki bu gemiler yenileriyle değişecektir. fakat eskiler bu denli uzağa neden atılmaktadır?

aliağaya söküme gitti haberini almaktansa,beykozda,şilede,samsunda,hasköyde,yalovada bir iskelede hapsedilmelerine şükür demek zorunda kalıyoruz.

bu da olsa olsa LAPAYA TALİM olur.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s