kadıköy- söğütlüçeşme tramvayı

bir caddeyi trafiğe kapatalım demek öyle kolay söylenecek bir laf değil.

hele işlek bir anacadde ise söz konusu olan.

kadıköy istanbulun asyadaki merkezi. üsküdarla birlikte.

ama üsküdardan daha fazla neredeyse tuzlaya kadar uzanan bir hinterlanda sahip.

ayrıca ulaşımdaki ana aktarma noktası.

tarihi kültürel ve ekonomik bakımdan da anadolu yakasının lokomotifi.

avrupa yakasının hem taksimi,hem eminönüsü, hem de beşiktaşı kadıköy. hatta ortaköyü.

bu ilçenin nefes alacağı, rahat rahat yürüyeceği, alışveriş yapabileceği, bir caddesi var. bahariye.

ama bahariye konumu itibariyle kadıköyde ana cadde değil.

kadıköyde eksik olan bahariye caddesini bütünlemesi gereken diğer bir caddenin olmayışı;

kadıköyün asıl ana caddesi olan söğütlüçeşme caddesinin trafik içinde boğulması.

bu cadde araçlar , otobüsler , dolmuşlar ve taksiler için. kaldırımlar eçiş büçüş.

gürültü seviyesi bazen dayanılmaz.

aşağıda görüleceği üzere kadıköy iskele ile kadıköy belediyesi arasında 3 kmlik bir yol var. bu üç kilometrenin 2500 metresi işlek caddelerden oluşuyor.

kadıköy bostancı tramvayı gibi afaki bir düşünce değil bu.

kadıköy belediyesinin YETKİ sınırlarını aşmayan, bütçesini aşmayan uygulanabilir bir proje. eskişehirdeki tramvay uzatmaları bu konuda yol gösterebilir.

dün kurulan belediyelerin bugün yaptığı prestij cadde uygulamalarını görüyoruz. yayalara kazandırılmış alanlar, hem semte hem ekonomiye can veriyor.

fakat kadıköyün bu araç yoğunluğu kadıköyü yoruyor. tadını kaçırıyor.

işte bu sebepten :

“kadıköy iskeleden başlayıp altıyola , sonra boğanın yanından kuşdili caddesine inecek,kuşdili caddesinden karadut sokağa ( ki halihazırda trafiğe kapalı bir sokak karadut sokağı) girip oradan tekrar söğütlüçeşme caddesine çıkıp, söğütlüçeşme camisine kadar inecek. oradan belediyenin etrafını dolaştıktan, sonra tekrar altıyola çıkacak , sonrasında kadıköy iskele istikametinde geri dönecek 3000 metrelik çift yönlü bir tramvay hattı
metrobüsün kadıköy sahile inmesinin imkansız olması sebebiyle , bu tramvay iskele-kadıköy-metrobüs aktarmasını en iyi şekilde sağlayacak.yapılabilir.

moda tramvayı ile yukarı çıkarken hattı ortak kullanabilir. böylece söğütlüçeşme caddesi hem tramvaya açık olacakken hem de 2 şerit araç trafiğine açık olacak. otobüsler kadıköye

inmeden söğütlüçeşmeden döndüğü için kadıköyün içindeki yoğunluk azalacak.

bununla birlikte özellikle iskeleden altıyola kadar olan kaldırımlar ve söğütlüçeşme caddesindeki kaldırımlar iyileştirilip, bina cephelerinin düzelmesiyle kadıköyün havası değişecek.

ibb’nin yapacağı meydan düzenlemesiyle entegre edilerek yapılabilir bu çalışma.

selami başkandan bu konuda bir çalışma bekliyoruz.

işte görsel : ( NOT : bunlar kişisel fikirlerdir. )
kadıköy söğütlüçeşme tramvayı

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s