uzakta oturan adamın sıkıntısı

önceki yazılarda bir kaç sefer şikayet ettik.

böyle ulaşım mı olur, böyle otobüs mü olur, böyle yol mu olur diye.

yeni yapılaşan yerlerin kaderi böyle.

ihtiyaçların aciliyeti dayanılmaz noktaya gelene kadar kimse oralı olmuyor.

halbuki bir yere yerleşecek insan sayısına göre ÖNGÖRÜ ile plan yapılsa?

idarecilerimiz öngörülü olmayı pek sevmiyorlar.

istanbulla honkong bana aynı hissi veriyor. gerçi honkongun istanbuldan daha düzenli olduğu anlaşılıyor ama her iki yerde de mantık “kilometre kareye ne kadar insan sığdırırsak o kadar iyi”.

halbuki ne kadar yalansız yaşarsak o kadar iyi değil miydi o?

( hoş bizim idarecilerin gönlünde yatan aslan hongkong.ben size söyliyim. )

neyse hal böyle olunca ben oturup senede kaç saat yolda geçiyor diye bir hesaplayayım dedim.

şimdi şöyle.

benim ikâmetgahım halihazırda, süper harika muhteşem güzeide bayındır mahallemiz FINDIKLI’da.

çoğu günler anadolu yakasından avrupa yakasına geçmek zorundayım.

okul,iş ve diğer sebeplerden.

örneğin evden çıkıyorum ve istikamet okulun olduğu yer olan beyazıt.

evden sabah 7’de çıktım diyelim.

en yakın otobüs durağına 650 metre yürüyorum.bu yolun büyük kısmı yokuş. bu sebepten 10-12 dakika da durakta oluyorum. 07.10

ortalama 7-8 dakika otobüs bekliyorum.

otobüse biniyorum. 07.18

kozyatağı beyazevlere gelmek trafiğin ve yolcunun durumuna göre 15 dakika ile 30 dakika arasında zaman alıyor.

en iyi ihtimalle 07.35-07.40 arasında kozyatağında oluyorum.

buradan beyazıta gitmek için en iyi yol harem – sirkeci feribotu ve ardından tramvay.

kozyatağından sonra ise E5 karayolu üzerinden gitmek için 25-30 dakikaya ihtiyacınız var. yani 08.10 gibi haremde oluyorum.

HİÇ feribot beklemeden hemen bindiğim takdirde 15-20 dakika sürüyor sirkeciye gelmesi.

bugüne kadar hiç beklemeden feribota bindiğim 4-5’tir.

ortalama 5-10 dakika bekliyorsunuz.

yani 8.30da sirkecide oluyorum.

burdan sonra 4 durak tramvay yolum var. beklemeden bindiğimi varsayarsak 3 dakikadan 12 dakika da beyazıtta oluyorum.

yani 8.45 de beyazıta varmış oluyorum. bir saat 45 dakika.

evden 7 de çıkmıştım.

bu süreçte 16f gelirse; 3 vesaitle, 19f ile kozyatağından aktarma yaparsam; 4 vesaitle beyazıta gidiyorum.

biraz daha iyimser olarak bu süreyi 1.5 saat olarak hesaplıyorum.

akşam yine aynı yoldan geliyorum.

etti mi size 3 saat.

ayda 20 iş günü var. ben cumartesileri de çalışan birisi olduğum için ayda 25gün aşağı yukarı bu şekilde.

ayda 3*25 = 75 saat eder. bir yılda (75*12 =) 900 saat eder.

900/24=37,5 gün eder.

yani yılda hayatımın bir ayı yolda geçiyor.

bu süre keyfekeder harcadığım bir süre değil.

okula ve işe gidebilmek için yolda harcadığım süre.

bana yazık değil mi?

2 thoughts on “uzakta oturan adamın sıkıntısı

Bir Cevap Yazın

