Merhaba, şekeri bıraktım.

Çocuğum olduğundan beri hayatımda memnun olmadığım alışkanlıklarımı ve huylarımı değiştirmek/düzeltmek yönünde bir istek var içimde.

Bir kısmını gerçekleştirdim. Bazılarına henüz sıra gelmedi. Bazılarını da yavaş yavaş gerçekleştiriyorum.

Bu alışkanlıklardan biri de şeker tüketimiydi. Oldum olası zaten kilo fazlam hep oldu. Bir gün aylık alışverişten eve geldiğimizde alıveriş fişini inceliyordum. Aldığımız bir çok ürünün ne kadar da gereksiz olduğunu farkettim ve oğlum büyüdüğünde benim gibi bir “dobişko” olsun istemiyorsam biraz bu yiyeceklerden uzaklaşmamız gerektiğini düşündüm.

Biraz benim beslenme alışkanlıklarımı anlatmakta fayda var bu arada. Olağan bir Türk gibi ben de son derece fazla bir ölçüde ekmek, makarna, pirinç, bulgur, şeker, tatlılar, tüm şekerli meşrubatlar, kızartmalar, hazır yemekler, fast-foodları hiç düşünmeden yiyordum.  Özellikle yazları günde 1,5 litre iceteayi lıkır lıkır içen biriydim. Bir de sağlıklı olalım diye her akşam yarım kilo meyveyi de mideye indiriyordum.

Ortalama bir iş gününden örnek verirsek ; Sabah 2 poğaça yanında şekerli çay, öğlen çorba pilav ekmek bir ana yemek, akşam da öğlenden çok farklı olmayacak şekilde bir beslenmem vardı. Gün içinde on bardak çay/kahve de cabası.

Peki nasıl daha iyi beslenebilirdim.? En kolay şekilde yapabileceğim şey sofra şekerini içeren gıdalardan(içecekler dahil) ve ekmekten(makarna, pilav vs. dahil) uzak durmaktı. Bunu daha öncede denemiştim ama sürdürememiştim. bir-iki hafta sonra eski beslenme alışkanlıklarına dönüş yaşanmıştı.

Bunun dışında ne yiyorsam normal bir şekilde yemeye devam ediyorum. Öyle sıkı bir diyette falan değilim anlayacağınız. Porsiyonlarımı falan da küçültmedim. Basit bir örnekle, döneri çok severim. Pilavüstü ya da dürüm yemek yerine yanında patates kızartması ve kola yerine salata ve ayran ile yiyorum.

Gel gelelim bu sefer ciddiydim ama çok da iddialı değildim. Çayı bile şekersiz içemezken nasıl olacaktı bütün bunlar?

İlk bir kaç gün çok zor geçti. Süründüm neredeyse. Şekerli ürünler yememek/içmemek için sürekli su içtim. Su içmek de bi yerden sonra bayıyor. İçine limon sıkarak içtim. Çayı şekerli on bardak seviyelerinden şekersiz 2-3 bardak limonlu seviyelerine çektim. Kahveye zaten şeker atmıyordum ama orada da lattesinden makiyatosundan uzak durmak gerekti. Meyve tüketimini de çok azalttım. Canım istersen sabah 1 tane yiyorum.

Sonrasında gerçekten insan vücüdu değişmeye ve alışmaya başlıyor.

Özetle neler değişti derseniz şöyle bir sıralama yapabilirim. 1,5-2 aylık bir sürede yaşadıklarım bunlar.

-Enerjim arttı. Kronik yorgunluk hissi gitti . 2 kat merdiven çıkmaya, 500 metre yürümeye üşenen ben şimdi rahatlıkla yarım saat aralıksız yürüyebilirim.

-Acıkma aralıklarım uzadı. yemeklerden 1 saat sonra gözlerim dönmüş şekilde acıkırken şimdi 5-6 saat aç kalabiliyorum. (Tatlı krizi deyince şirin duruyor ama aslında yoksunluk sendromu gibi bir şey bu yaşanılan.)

-Çevremde sürekli hasta olmamla meşhur olan ben neredeyse kışı hastalanmadan geçirdim.

-Sabah uyanamıyordum. Bıraksanız gün boyu uyurdum. Gün boyu üzerimde bir uyku hali vardı. Bu hal artık yok. Sabahları dakikalar içerisinde uyanıyorum ve kendime geliyorum.

-Yaralarım çok hızlı iyileşiyor. Cumartesi günü motordan düştüm. Dizim sıyrıldı. Bugün salı ve tamamen iyileşti.

-Kilo vermeye başladım. Sayısal veri veremem çünkü tartılmıyorum ama kemerde 2 delik geri çektim. Giyemediğim pantolonlar ve gömlekleri giymeye başladım.

-Sivilce ve siyah nokta sayısındaki inanılmaz azalma! Bu yaşa geldim hala sivilcem eksik olmaz. 2 aydır sivilcem çıkmıyor. Siyah nokta oluşumu da gözle görülür bir şekilde yavaşladı. Gözaltlarımdaki morluk azaldı ve göz altı torbalarım da küçüldü.

-Ağzınızın tadı değişiyor. Dilime reset atıldı. Yemeklerin tadı özellikle sebzelerin tadı çok farklı geliyor. Nefesiniz daha temiz kokuyor. Sabahları uyanınca ağzımda bir acılık olurdu ve gün içinde sürekli ağzım kururdu. Bu durumdan da kurtuldum.

-Ruh halimdeki olumlu değişiklik. Daha mutluyum, olumluyum ve umutluyum. Dikkatimi toplamak hala benim için zor ama bir işe konsantre olma sürem uzadı. Birden sinirlenip parlardım. Bu durum çok azaldı. Eşim de bunu onayladı.

-Sindirim sistemimde sürekli bir düzensizlik hali vardı. Şimdi ise normale döndü. Bunda su tüketimindeki artışın da etkisi yüksek. Kabızlık veya ishalden şikayetçi iseniz şekerden uzak durun.

-Ayrıyetten aganigi naganigi.

 

İlave şeker/sofra şekeri bir besin değil, bir bağımlılık. Bir bağımlılıktan kurtulmak bile çok güzel. Tavsiye ederim.

şeker bağımlılığı

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s